Aftalevilkår for handel på www.hozelock.dk

Disse betingelser omfatter kun aftaler mellem Hozelock og forbrugere (som defineret i forbrugeraftaleovens § 3, stk. 1). Er du erhvervsdrivende er enhver aftale mellem dig og Hozelock i stedet omfattet af vores salgs- og leveringsbetingelser for erhvervsdrivende, som du har fået tilsendt.


Profil

 
Hovedkontor Hozelock
Adresse

Glenshøjparken 53

5620 Glamsbjerg

E-mail info@hozelock.dk
Telefon 64 72 36 07
CVR-nummer: 19 93 13 90
Etableringsår 1997


Kundecenter                                       
E-mail                                                     info@hozelock.dk  
Telefon                                                   64 72 36 07
 

Telefontid                                               Mandag-Torsdag 8.00-16.30

                                                               Fredag 8.00-15.00

 


Du kan kun købe varer på www.hozelock.dk, hvis du accepterer salgs- og leveringsbetingelserne på denne side. Ved ordreafgivelse har du altid adgang til at læse og acceptere disse betingelser, samt at udskrive betingelserne hvis du ønsker det.

 

Du opfordres til at læse salgs- og leveringsbetingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som vilkårene indebærer for dig.

 

1. Indgåelse af aftaler

 

1.1 Ordre procedure

Afgivelse af en ordre forudsætter, at du oprettes som kunde i vores kunderegister.

 

1.1.1 Når du har afgivet en varebestilling via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail om, at vi har modtaget din ordre.

 

1.1.2 Du kan altid følge din ordrestatus, ved at følge det link, der er angivet i din ordrebekræftelse, eller ved at gå ind på din medlemskonto via dit personlige brugernavn/kodeord.

 

1.1.3 Du opfordres til at udskrive ordrebekræftelsen umiddelbart efter modtagelsen, idet denne kan være relevant i forbindelse med ombytning, udnyttelse af fortrydelsesret eller reklamation. Såfremt du i stedet ønsker en kopi af din ordrebekræftelse tilsendt, bedes du kontakte vores kundeservice på info@hozelock.dk eller tlf. 64 72 36 07.

 

1.1.4 Alle kontrakter indgåes på dansk.

 

1.2 Faktura

 

1.2.1 En elektronisk faktura i PDF format fremsendes pr. e-mail når din ordre afsendes fra vort lager.

 

2. Priser og betaling

 

2.1 Priser

 

2.1.1 Alle opgivne priser er inklusive moms og angives i danske kroner. Den gældende pris er den, som på dagen for bestillingen er angivet på hjemmesiden ud for den pågældende vare. Ved bestilling kan du se den samlede pris inklusive moms, afgifter og eventuelle fragtomkostninger.

 

2.2 Betaling

Ordrer kan betales på følgende måder:

 

2.2.1 Betalingskort

Vi accepterer flg. kort:

 

  • Dankort
  • VISA/Dankort
  • VISA
  • Mastercard

 

Hozelock anvender en betalings-gateway fra DIBS. Kommunikationen med denne betalingsløsning er testet af Nets og andre kortudstedere og kortindløsere. Alle kortdata sendes krypteret, så dine oplysninger er sikrede. Hvis vi ikke er i stand til at levere hele ordren, kan vi reducere din betaling til den nye ordretotal. Vi kan derimod ikke øge beløbet, såfremt du ønsker at tilføje en eller flere varelinjer. Hvis du betaler med betalingskort, trækkes beløbet først på din konto, når varen er afsendt. Det trukne beløb vil fremgå af din konto.

 

3. Levering

 

3.1 Leveringssted

 

3.1.1 Levering sker udelukkende til adresser i Danmark. Det er ikke alle steder i Danmark, at posten kan leveres på privatadressen. Det betyder, at kunden selv skal hente varen på det nærmeste postkontor eller afhentningssted.

 

3.1.2 Vi leverer ikke til oversøiske og udenlandske mottageradresser (inkl. Grønland og Færøerne).

 

3.2 Leveringstid

 

3.2.1 Vi afsender normalt din vare samme eller næstfølgende hverdag, som vi sender en skriftlig ordrebekræftelse. Vi opkræver ikke betaling før varen afsendes fra vort lager. Der skal påregnes en leverencetid på ca. 3-5 arbejdsdage.

 

Hvis din ordre indeholder bestillingsvarer, vil varerne dog først blive afsendt, når vi kan foretage en samlet levering, medmindre du har valgt dellevering og accepteret eventuel ekstra fragtomkostninger i forbindelse hermed.

 

Ordrer leveres normalt som postpakke via Post Danmark og kan følges i deres Track & Trace system. Forsendelsens nummer får du via din personlige ordrestatus på vores hjemmeside.

 

Du modtager desuden en e-mail med pakkens forsendelsesnummer, når vi afsender din ordre.

 

Du vil altid få omkostninger til fragt af den enkelte ordre oplyst, inden du afgiver bestilling.

 

 

3.3 Fragtomkostninger

 

3.3.1 Når du handler på http://webshop.hozelock.dk/ tilskrives fragtomkostninger på 40 kr. Ved køb over 1000 kr. sendes din ordre fragtfrit.

 

4. Ejendomsforbehold og risiko

 

4.1 Alle produkter og varer købt hos Hozelock forbliver Hozelock´s ejendom indtil leveringstidspunktet. Det betyder, at risikoen for bortkomst og/eller beskadigelse påhviler Hozelock indtil leveringstidspunktet. Som leveringstidspunkt anses, når varer er leveret til dig.

 

 

5. Fortrydelsesret

 

5.1 14-dages fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Hozelock. Fristen regnes som udgangspunkt fra den dag, du har fået det købte eller den første levering i hænde. For at kunne udnytte din fortrydelsesret skal varen returneres i væsentlig samme stand og mængde, som du modtog den.

 

Ved køb af produkter og varer hos Hozelock er den originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Den originale emballage skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt.

 

Købet kan fortrydes ved at nægte modtagelse af varen eller ved at sende varen retur til den angivne adresse (se mere under punkt 5.2). Udgifter til returnering indenfor fristen for fortrydelse afholdes af kunden.

 

5.2 Returnering 

Hvis du skal returnere en vare beder vi dig kontakte vores kundeservice på tlf. 64 72 36 07 eller info@hozelock.dk med angivelse af dit navn, kundenummer, ordrenummer og varenummer, som du ønsker at returnere.

 

Ønsker du dine penge retur, vil beløbet som udgangspunkt blive ført automatisk tilbage til det betalingskort, som du betalte ordren med oprindeligt. Alternativt vil vi kontakte dig og anmode om oplysninger om dit pengeinstitut. Vi skal i så fald bruge følgende oplysninger:

 

  • Bankens navn
  • Registreringsnummer (4 cifre)
  • Kontonummer (10 cifre)

 

Vi returnerer typisk beløbet til din konto 7-10 hverdage efter, at vi har modtaget varerne retur fra dig.

 

6. Reklamationsret, returnering mv.

 

6.1 To års reklamationsret på alle varer

 

6.1.1 Vil du påberåbe dig en mangel, skal du give os meddelelse herom inden for rimelig tid, efter, at du har opdaget manglen. I modsat fald fortaber du retten til at påberåbe dig manglen. Meddelelse givet inden to måneder efter, at du opdagede manglen, er altid rettidig. Har du ikke inden 2 år efter salgsgenstandens overgivelse til dig meddelt os, at du vil påberåbe dig en mangel, kan du ikke senere gøre den gældende, medmindre vi har påtaget os at indestå for genstanden i længere tid.

 

6.2 Returnering

Returnering af varer, som er behæftet med fejl eller mangler, herunder i forbindelse med reparationer eller omlevering, sker efter følgende procedure: Vi beder dig kontakte vores kundeservice center på tlf. 64 72 36 07 eller info@hozelock.dk med angivelse af dit navn, kundenummer, ordrenummer og varenummer på den vare, som du ønsker at returnere.

 

6.3 Reparation og omlevering

 

6.3.1 Såfremt varen er behæftet med fejl eller mangler, og du har reklameret rettidigt, udbedrer vi sådanne fejl eller mangler inden for rimelig tid.

 

6.3.2 Hvis det viser sig ikke at være muligt eller vi ikke skønner det hensigtsmæssigt at reparere varen, påtager vi os i stedet at levere en ny fejlfri vare efter returnering af den mangelfulde vare. Vi refunderer dig desuden eventuelle dokumenterede udgifter forbundet med returneringen.

 

6.3.3 Hvis hverken reparation eller omlevering er mulig refundrer vi i stedet købesummen, inklusive udgifter til returnering.

 

6.3.4 Bestemmelser i dette afsnit 6.3 træder ikke i stedet for dine øvrige rettigheder efter Købeloven, herunder retten til at kræve forholdsmæssigt afslag.

 

Hvis du skal returnere en vare beder vi dig kontakte vores kundeservice på tlf. 64 72 36 07 eller info@hozelock.dk med angivelse af dit navn, kundenummer, ordrenummer og varenummer, som du ønsker at returnere.

 

8. Personoplysninger

 

8.1 Behandling af personoplysninger

Nedenfor beskriver vi vores politik for behandling af personoplysninger. Ved at besøge Hozelock´s website, accepterer du ligeledes de metoder, der er beskrevet herunder.

 

Hozelock´s behandling af persondata sker under iagttagelse af persondataloven. Brugere kan kontakte Hozelock, såfremt de ønsker oplysninger om, hvilke data som behandles om dem, eller hvis brugerne ønsker oplysningerne slettet eller korrigeret. Brugere har endvidere adgang til gøre indsigelse mod indsamlingen af oplysningerne og mod den videre behandling.

 

8.2 Hvilke oplysninger indsamler Hozelock?

Vi modtager og opbevarer enhver information du direkte afgiver på vores website eller anden måde. Du kan frit vælge, at udelade at oplyse mange af disse informationer, men det vil afskrive dig fra udnytte mange af vores kundeservices. Vi bruger den information du giver os bl.a. til kommunikation med dig, til at tilpasse fremtidige services og besøg til netop dit behov og for at forbedre vores forretning.

 

Vi modtager og opbevarer bestemte informationer hver gang du er i forbindelse med os. For eksempel bruger vi "cookies", og vi modtager tekniske informationer når din webbrowser besøger Hozelock. Nederst på siden kan du læse mere specifikt om, hvilke informationer vi opsamler. En række firmaer tilbyder dig værktøjer til at besøge websites anonymt. Brugen heraf vil afskære os fra at personificere dine oplevelser ved brug af vores website.

 

8.3 E-mail kommunikation

Vi sender ikke uopfordrede e-mail nyhedsbreve til dig. Hvis du ønsker at modtage e-mail nyhedsbreve fra Hozelock, skal du tilvælge dette i forbindelse med din kundeoprettelse eller ordrebestilling. Du kan også tilvælge nyhedsbreve via din personlige konto, som du kommer til via dit personlige brugernavn/kodeord.

 

Hvis du på et tidspunkt har tilvalgt nyhedsbrev, men ikke længere ønsker at modtage nyhedsbreve eller anden mail fra os, skal du blot fravælge nyhedsbreve og adviseringer via din personlige konto, som du kommer til via dit personlige brugernavn/kodeord. Der er desuden genvej til at fravælge yderligere nyhedsbreve i hvert e-mail nyhedsbrev vi udsender.

 

8.4 Hvad med cookies?

Cookies er alfanumeriske "identifikationer" vi overfører til din computers harddisk gennem din webbbrowser, som sætter vort system i stand til at genkende din browser og tilbyde features så som automatisk login.

 

Din browser er i stand til at behandle brugen af cookies på flere måder, herunder helt at udelade anvendelsen heraf. Cookies er forudsætningen for at få det fulde udbytte af faciliteterne hos Hozelock, og vi anbefalder derfor, at du tillader brugen af cookies.

 

8.5 Forretningsoverdragelse

I takt med udviklingen af vores forretning, vil vi måske købe eller sælge aktiver. I sådanne handler er kundeinformationer normalt en af de overdragne aktiver. Såfremt aktiviteterne i Hozelock eller væsentlige dele heraf skulle blive købt, vil kundeinformationerne blive overdraget som led heri.

 

8.6 Beskyttelse af Hozelock og andre

Vi frigiver kontooplysninger og andre personinformationer, når vi finder det nødvendigt fot at følge gældende lov eller for at beskytte rettigheder, ejendom, eller sikkerheden omkring Hozelock, vore brugere eller andre, og vi udveksler informationer med andre selskaber, hvis nødvendigt for at imødegå svindel og bedrageri f.eks. i forbindelse med forsøg på svindel med kreditkort.

 

8.7 Med din accept

Ud over det ovenfor skitserede, vil du modtage information, såfremt dine oplysninger evt. skulle deles med tredjepart, og du vil have muligheden for at nægte dette.

 

8.8 Hvor sikkert er mine oplysninger opbevaret?

De oplysninger Hozelock indsamler /modtager gemmes i en database, der beskyttes af flere niveauer af adgangskontroller og vagt-/alarmsystemer både fysisk og systemmæssigt i vores centrale datacenter. Online på websitet er dine persondata, herunder transaktionsdata, sikret med SSL kryptering, som er gældende standard for kryptering af denne type data og desuden anbefalet af PBS m. fl.

 

Det er vigtigt, at du beskytter mod misbrug af dit brugernavn/kodeord og uautoriseret brug af din computer.

 

8.9 Hvilke informationer har jeg adgang til?

Hozelock giver dig læse-adgang til følgende informationer om dig, og i visse tilfælde mulighed for at ændre denne information. Listen vil være under forandring i takt med ændringer på vores website.

 

8.10 Hvilke muligheder har jeg?

Vi skal bruge et minimum af information, for at kunne sende varer til dig, og derfor skal du oprette en konto hos Hozelock, hvis du ikke allerede har en konto ved ordreafslutning.

 

Med en konto får du desuden adgang till rabatter, detaljeret ordrestatus, permanent varekurv, nyhedsbreve og andre fordele. Du kan til enhver tid tilføje/rette/slette informationerne på din "Mine oplysninger" side. Dog er vi forpligtet til at opbevare information om kunde- og ordretransaktioner i minimum 5 år i henhold til dansk lovgivning. 

 

8.11 Automatisk indsamlet information

De oplysninger vi indsamler og analyserer, omfatter din:

 

  • IP-adresse
  • login
  • e-mail adresse
  • password
  • computer og forbindelsesinformation såsom browser type og version, operativ system og platform
  • indkøbshistorik
  • URL-adresserne til og fra vores website, herunder dato og klokkeslet, cookie nummer, og produkter du kiggede på eller søgte efter

 

8.12 Hozelock er dataansvarlig for persondata, der indsamles på vores website.

 

9. Ansvar og ansvarsbegrænsning

 

9.1 Ansvarsbegrænsning

Hozelock kan i intet tilfælde gøres ansvarlig for indirekte tab eller følgeskader, herunder men ikke begrænset til driftstab, avancetab, krav fra tredjemand og/eller beskadigelse af data.

 

9.2 Produktansvar

Hozelock er ansvarlig for produktansvar i henhold til produktansvarsloven. Du er forpligtet til uden ugrundet ophold skriftligt at meddele Hozelock, såfremt der er opstået en produktansvarsskade, eller at der er fare for, at en sådan skade vil indtræde.

 

9.3 Force Majeure

Hvis der opstår en ekstraordinær situation, der er udenfor Hozelock`s kontrol, og som efter købeloven må anses som forje majeure, bliver Hozelock´s forpligtelser suspenderet i det tidsrum, den ekstraordinære situation varer. I en sådan ekstraordinæar situation kan du opsige din endnu ikke opfyldte ordre med Hozelock, hvis situationen varer eller antages at ville vare længere end 60 dage. I så tilfælde er dit opsigelsesvarsel 14 dage.

 

10. Andet

 

10.1 Forbehold for trykfejl mv.

 

10.1.1 Vi tager forbehold for trykfejl, leverandørernes prisforhøjelser, prisfejl, moms-og afgiftsændringer, udsolgte / udgåede varer, leveringssvigt fra vores leverandører og force majeure.

 

10.2 Dokumentation og vejledning

 

10.2.1 I det omfang der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, medfølger disse leverancen. Såfremt der ikke findes produktbeskrivelse og vejledning, hvor dette måtte forventes, fremgår dette af den konkrete produktinformation.

 

10.3 Ugyldighed

 

10.3.1 Hvis nogen del av disse betingelser skulle blive anset for retsstridige og ugyldige og dermed ikke kan håndhæves, påvirker dette ikke gyldigheden og håndhævelsen af den resterende del af betingelserne.

 

10.4 Lovvalg

 

10.4.1 Dit køb hos Hozelock er reguleret af dansk ret.       

 


Copyright © Hozelock Denmark (DK19931390) 2013. All rights reserved. Hozelock